Vänner

 

Vänner



Asså, jag har gått o funderat över vänner i flera dagar nu...
Har kommit fram till att det finns vänner & det finns Vänner. Två olika kategorier liksom. Dom man väljer själv & dom man blir "tilldelad".







Har ni tänkt på era klasskompisar...? Dom har man ju inte valt själv. Utan det är en slump att man bor i samma stad & sen har nån annan, utan att fundera, satt in en i klasser. Dom får man umgås med många timmar om dagen vare sig man vill eller inte.







Sen har man vänner som man träffat därför att man har samma intressen. Vännerna man väljer själv. Det kan skilja masssa i ålder, man kan bo långt ifrån varandra, men man har endå valt dom själv. Man har något gemensamt med dom.







Villka vänner väljer du?







För mig så betyder dom som jag har valt själv mer än mina klasskompisar.



Det spelar ingen roll om man kanske inte känner varandra jätte bra, jag tycker det är roligare med vänner man inte känner så bra, då har man nått o prata om...







(Nu kanske alla mina klasskompisar blir jätte upprörda över vad jag skriver, men då får ni väl bli det då! RESPEKTERA mig som jag är istället!)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0