Rubrik: Se nedan...

Rubriken till detta inlägg: Lyckad tävling-fast endå inte, hårddisken-på ställe nr 2, SM-skiten som har uppstått, veckan som kommer-Malmö-hästensträningsläger-klantChristian, alla Scotts & Zekes spelningar O.S.V

Så! Nu när ni har hört rubriken så kan ni avgöra om det är nått o läsa elr bara skit! ;)

Hejsan alla!

Jag orkar inte fundera på hur länge sedan det var jag bloggade. vill igentligen inte, men känns bra o skriva av sig allt skit!

Vi börjar med tävlingen igår. Dressyren gick så bra som väntat! Var skitglad efter det, men fick UR KASSA poeng av dommmaren. Efteråt har vi kommit fram till att dommarhelvete inte gillade bruna hästar för alla bruna fick skit poeng.. hm.. jaja.. Sen var jag felfri i banhoppningen. Kanonbra kännsla! Sen terrängen.. ja.. jag gillade banan. Förutom en grotesk låda som var hinder nr 4.
Det gick bra fram till hinder nr 6a-b. då jag kom lite för snabbt, det var bara 2 galoppsprång rakt fram till hindret & underlaget släppte så fick ett stopp där. Sen gick det bra fram till hinder nr 9a-b. Där var det 3 korta eller 2 långa språng som gällde. Tänkte rida på 2, men sen svek modet lite  för W så hon sprang på sidan. Tog om det & klarade det på 2 galant! :) Sen gick resten av banan bra med! Kom i mål & var skitnöjd! Sen så skrittade Petra & jag av lite runt där. Satt o bluddrade om hur ritterna hade gått & så. Sen. ja.. helt plötsligt kom jag på att jag hade varit TVUNGEN o varit felfri i  terrängen för o få starta på SMet.. Lina & jag körde lite terapisammtal sen när hon kom & diskuterade lite om hur vi skulle göra nu.(hon hade också glömmt det men..) För o sammanfatta tävlingen så var jag nöjd! Riktigt nöjd!

Men, nu ska vi snacka SM-laget. Som sagt så måste jag kvala för o överhuvudtaget få rida. Så jag ska rida 1 ev. 2 tävlingar till innan. Så är det bara o hålla tummarna för att det går vägen! Men vi har fler problem o oroa sig för...
I från början så var det så att Lina(min & Petras tränare) ville att vi skulle rida i ÖFKs SM-lag. Vi sa att vi ställer upp. Sen så skulle Jenny som är ÖFK ryttare &så rida. Men sen så fick vi lite panik & drog med en som kan rida 90n. Tror hon heter Magda. Men innan det så hade vi en 80 ryttare till, Emma. Då är vi alltså 5 st. Varutav 1 rider 90. Så får det inte va insåg vi för ett tag sedan. Utan endera så måste en till gå upp o rida 90(2 i 90 & 3 i 80) Eller så måste vi "peta" en ryttare(1 i 90 & 3 i 80). Så som det ser ut nu så får inte jag rida. Det känns skit. Det är ju jag o lina som har "startat" laget så hade inte jag varit på så hade det inte varit nått lag alls. O nu får inte jag rida..? MEN, om jag kvalar nu så har jag större erfarenhet än Emma, så då får jag rida... Så: Jag måste vara felfri i nästa terräng! Inte kul o rida med dom kraven inte... men ni får hålla tummarna! :P

Sen så är det min fina, älskade, hårddisk. Janne som vi lämmnade den till först säger  att det är motorn som är trasig. Att betala för lagning: 18 000kr (startavgift) Inte ok. Inte alls. Men nu är den på nästa ställe. ;) Man får inte vara dumm heller! Så vi får se vad dom säger där...

Ja, på Tisdag drar jag på semester. Sjönt. vi ska ner till Malmö & gå på Världscup & SM i fälttävlan. Gött som fan!! Jag längtar som bara attan! Sen blire Ullared på vägen hem... :)

Sen blev jag jätte glad för Lina ville att jag skulle lämmna hästen till henne när jag åker på semester. Asså, kan det bli bättre än att enns tränare rider hästen när man åker på semester..? Nej, det kan det faktiskt inte! Så vi bestämmde att vi kör dit W i morgon bitti. (då var det tänkt att vi skulle åka i morogn) Men sen, så fick Lina lov o åka hem till Örebro för att hennes sambo Ch hade tappat bort bilnyckeln!? *suck* så vi får köra W i morgon kväll ist. sen får Ingela som vi har W hos i vanliga fall åka o hämta henne på lördag. Jaja, det blir nog bra det... :P haha

Sen har jag ett "depp-ämmne" till. Jag måste ställa in alla Scotts & Zekes spelningar. Alla. Fan. Det finns varken tid elr pengar. (framför allt inte pengar) & det är ju då för att vi har fått slänga in 2 extra tävlingar & en svindyr träning för Janne Jönnson o.s.v.. det känns sååå taskigt mot Carro nu.. Jag hade ju faktiskt lovat henne att följa med på Zekes i Tumba.. Fan asså... (om ni vill veta så sitter jag o gråter nu, jag hatar o prioritera. Men hästen måste gå före..)

nej, nu orkar jag inte med mer. Nu ska jag glömma det här lite o kolla lite roooliga grejjer ist.

Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0