Lite om veckan...

När jag var i stallet nyss insåg jag att jag inte hade bloggat sedan i måndags. Fy på mig! Men försvarar mig med att det inte är någe roligt alls när man inte får en enda kommentar på nått man skriver? Är det så ointresanta saker bara..? :(

Ajaa..

Tisdagen var en helt vanligt tisdag vad jag kan minnas..? Mina tisdagar går alltid ut på att längta till onsdagarna, så alla tisdagar bara förträngs sedan.. haha ;)
Onsdagen var en riktigt niceeeeee dag! på många sätt. Förmiddagen ängnades åt att skriva en saga på engelska, så madde skulle bli nöjd.. haha Sen skulle vi typ ha lite genrep på musiken för oss som ska spela upp, så hade lite senare speltid. Gick ner & sa faktiskt ett par ord till min musiklärare Per. (Woow! Inte varje dag det händer inte!!) Sen kom Johan & så började vi diskutera min blivande gitarr igen. Mamma & jag skulle ha åkt till e-tuna & hämtat en Gould gitarr, dock kom Johan fråm till att den inte var nått o ha. Så då blev det ändrade planer..
Repet gick asbra förutom att jag hatar att spela på skolans jävla icke intonerade & misshandlade Fenter gitarrer. *suck* Men hade la inge val. :P Vi är iaf gryma!! :D haha Sen tyckte Johan att jag skulle hänga med honnom till Norrköping ist o kolla på gitarrer. Och det verkade ju som en väldigt bra ide! Så hela eftermiddan var jag med honom i norrköping. Vi hittade tyvär ingen gitarr som var särskilt jättebra. Så inget köp där. Men sen på vägen hem ringer mamma, då är hon på Forss & frågar om hon ska köpa förstärkaren jag skulle ha. O det skulle hon ju. Sen några minuter senare, efter att jag överlagt lite med Johan bestämmer vi att jag tar den guldiga J&D LSC:n som dom hade där. Så fick jag byta den mot LC3:an när den kommer sen! :) Så nu har jag både gitarr & förstärkare! Tjoohoo! ;)
Den jag har nu ser alltså ut så här..:

Den är nice. Fast måste försöka hitta någon som kan sänka strängarna lite... :/

Sen igår var en rätt nice dag det också. Levde på dagen innan då med. haha ;) Nej men skolan är jävligt lindrig just nu. Sista veckan lixom...
Det är typ som idag. Då börjar vi 9 med svenska. Då kollade vi på film. Sen hade vi 15 min matte, så spelade vi kort. Sen var vi på Friends julspel. Sen på Non var vi o kollade på fotbollsturneringen. Sen hade vi lunch. På Son kollade vi på film. Sen slutade vi. Eller nja.. igentligen skulle vi, enligt schemat ha väntat en timme, sedan kollat på fotboll i 15 min sen hade vi fått gått hem. :P Men då övertalade vi våran mentor att vi skulle få gå hem ist. Så började 9 & sluate 1 idag! :) Det gillar vi! haha

jaja, som ni kanske märker är jag inte jätte taggad på o blogga.. Men i morgon eller på söndag åker jag till Örebro & köper det sista till gitarren. Och sedan på måndag blir det rep med bandet i Asker! :) & då ska jag även ha med min gitarr. Riktikgt nice. Sen har jag sån jävla ångest för vad jag ska spela på på uppspelet nästa onsdag.. Beror på när jag kan få min sjusterad!! :S Det löser sig säkert!

Puss&Kram alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0