Dåså, nuså, detså...

Japp! Är sjuuuuuuukt trött idag! Känner att jag bara vill ligga kvar i sängen o drömma söta drömmar.. :P Men det får man ju inte!

Tänkte berätta lite om gårdagen. Bilder finns redan på Facebook. Jag hattar o ladda upp bilder här. så kommer inte göra det, om jag inte har mitt snabba trådlösa bredband. (villket jag inte har nu) kommer inte komma bilder på L-K heller här... ska ladda upp dom med på fb. Tillsammans med Scotts bilderna från Grönan! :)

Jaja, jag skulle ju berätta hur det gick igår, ja!

Mmmh... började inte bra. I ryttarmedelandet, som jag skrev ut direkt när det publicerades så stod det inte samma dressyrprogram som i propositionen. Men jag tänkte det att det är väl det som står i ryttamedelandet som gäller. (det borde det va) sen i förrgårskväll, så kollade jag ryttamedelandet igen. O då hade dom ÄNDRAT DRESSYRPROGRAM!! Till det som stod i proppen...! PANIK!! Pluggade in det på 10 min på kvällen.
Den då på tävlingsdagen gicck jag upp 04.10. Åkte från stallet 05.55. Nice! :P Kom dit vid tio i nio. Tog ut hästen, jag gick o vet. beisiktade, medans mamma startanmälde o pappa tittade på. ;) ställde in hästen igen. tjjötade med lite folk. Gick till tävlingsanläggningen, 650m iväg. tog alltså 10 min att gå från transporten till själva anläggningen..!? Sen gick m o jag hoppbanan, den gröna. För jag red den gröna klassen. (man får en färg som man har på nummerlapp, o startlistor o.s.v)
Sen sprang m o p o hämta o gjorde i ordning hästen, medans jag gick på banvisningen av terränbanan. Sen gick jag till transporterna o hämtade W, bytte kläder o så. Sen red jag mot Dressyren, som gick på ett "berg", en stor sandhög, ca 500m från själva anläggningen. Gick skitbra när jag red fram! :) I was verry happy! And my horse to! ;) Sen gick det skit inne på banan, men det...  så kan det bli! Det blev jätte spänt o så... men eh...
Sen var det så att precis ii´nnan jag gick in på dressyrbanan så var det några som stod o dnackade om hoppningen, dom hade också gått den gröna banan, men sedan fått reda på att vi skulle rida den BLÅA bana!!
Så sen, sprang vi ner till hoppningen, där vi hade den utrustningen jag skulle ha i hoppningen. M sprang o kollade med sekritariatet vilken bana jag skulle rida. Den blåa. Så medans mo o p bytte utrustningen, så SPRANG jag hoppbanan. Sen gick jag ner o hoppde fram lite. In på banan o hoppade. Gick suuper! Som vanligt i hoppningen. fick ett litet pet, en frambomm på en oxer, som vi kom lite nära på. Men annars inga problem alls!
Sen var det inte ens en timme tills jag skulle starta terrängen!!!????!??!?!?! redi tillbaka till transporten. Bytten utrusting på mig o hästen, drack lite. Sen rida fram till terrängen. Stackars W hade ju inte ens slutat flåsa efter hoppningen. Gick bra när jag red fram till terrängen. Kändes bra. Men inte helt fräch. Men tillräckligt lixom. Startade. Första 5 hindren var det inga problem  med! Känndes kanonbra! Samma "flow" sompå förra tävlingen! :D Men sen vaar nr.6 inte shysst för o va en P80. Inte enligt mig iaf! Det var en björkstock, ca 65 dm hög, som stod diret ned i vattnet, sen var det ett uthopp från vattnet också. Ett smalhinder. Inte roligt alls!
W hoppade inte ner i vattnet. Hon blev rädd för nått direk. (tror det var vattnet som speglade sig så hon blev bländad) Så jag gjorde en ny annridning. Lika fint enda fram. Hon stannar. o glor på vattnet igen. Jag rider lungt o fint ner i vattnent. hon tvekar inte utan plaskar i. Gör en ny annridning. Hon stannar. Sen står hon o tänker hoppa iaf. O då fortsättr jag hålla om med skänklarna. Då får jag varning för farlig ridning!!? Då blev jag arg o började tjafsa med hinderdommaren. Men då stod huvuddommaren där. O han protesterade också. Så det blev det inte. men jag blev ju utesluten iaf. Jaja, så kan det gå.

Ja... min kommentar är att: Där ska jag alldrig mer tävla!!
Så jävla dåligt. Inte bara för att inte jag kom i mål. Utan allting runt omkring var ju så sjukt dåligt organiserat! Ååh,vad irriterande när man åker 20 mil för o tävla! jaja, mamma är mer näjd än mig... o det är väl tur det kanske... :P

Jag tror jag ska maila förbundet också. Jag tycker inte att det är ok o starta både dressyr, hoppning o terräng på 1,5 tim i över 30 graders värme! Känns inte shysst varken mot hästar, elr folk.

Ja, men nu ska jag sluta deppa o kolla på hur jag ska ta mig till flen när vi ska till Malung! :) Sen ska jag kolla vilken tröjja jag ska ta med o "kluddra på"... ;D

Hörs alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0