Hejsvejs!

Ja, som ni kanske redan vet så var ju jag & (STOORA) Carro uppe på Pride i förrrgår. Vi bestämde & bokade det i tisdags kväll. ;) Jag fattar fortfarande inte hur mina föreldrar sa ja igentligen... Undra vad Carro skrev i smset hon skickade till mamma...? Hm.. Haha! Jaja, ivväg kom vi till slut iaf! :)

Jag tog 12 tåget från V-åker till Gnesta. Inter City. Överfullt. Stå typ 45 min till Gnesta. Sen drog jag & Cajjo & åt lite. Hamburgare & pommes är gott & (inte) nyttigt! :) Sen efter att ha väntat lääääääänge i gnesta så tog vi Pendeln till Sthlm med byte Södertälje hammn. Sen virrade vi runt på Centralstation o fattade inte var vi var.. HAHA! Jaja, sen drog vi till Sergelstorg & Pridehouse(kulturhuset) & skulle köpa inträde till Pride park. Först gick vi till fel kassa 2 gånger sen köpte Carro sin biljett. Men jag fick inte för jag var för liten!!!? %#¤"%#% *arg*
Men vi drog tog bussen till Pride Park. På bussen snackade vi med några helt främmande pride besökare som var över 18. Så dom skulle fixa in mig. :) Tur att det finns många trevliga männinskor här i världen! Sen fick vi fixa ett "Barnaband" (*gilla*) till (LILLA) mig. Gratis. Det är bra att vara liten ibland iaf! haha Sen var  det  väskvisitering & kroppsvisitering när man gick in.. hm.. ja dom ville kolla mina  byxben... HAHA! jaja, det är stor ide när man har jeans tights lixom... jaja, jag fick komma in iaf! ;)
Sen kollade vi var Zekes skulle spela. Sen gick vi en sväng på området där. Ja.. Asså jag vet inte hur många gånger jag frågade mig själv vad fan jag gjorde där... Hm.. o jag fick samma svar av mig själv, varje gång: Du är här för o kolla på Zekes! ja.. men juste! Sen var det lite så där att lixom jag o Carro var där men.. hm... vi kasnke passade in då? Elr jag vet inte! xD

Jaja, sen tog vi plats borta vid scenen. Kollade på det som var innan där. Satt o töntade oss o kollade på folk. Typ.

Sen så kom ju Zekes pöjkarna sen iaf. Lika fina som vanligt! :) Spelningen var skeeetabra. Men det var INGA där!!! :( Det var typ jag & Carro. Sen typ som mest 5-6 danspar på dansgolvet & lite folk som stannade till o lyssnade... Det var tråkigt.. Men vi konstaterade att¨det nog var för tidigt på kvällen... dom skulle ha fått spelat senare... men, men...

Sen kollade vi en liten, liten stund på invigningen. Men.. eh.. jag pallade faktiskt inte... haha! Nej. Precis... Ja, ni fattar...
Så vi drog till bussen ist. Det var hur lång kö som helts in... typ killometer vis.. Det var tydligen nått pajj med tekninken till inträdet tror jag... Inte bra!! :S
Hur som helst så åkte vi till centralen o tog Pendeln till Södertälje. Sedan bussen till Hovsjö där Fia & co. mötte upp oss. Sen drog vi o handlade lite käk till kvällen. Åkte hem till Fia o myste med god mat o trevligt folk där på kvällen. sov där. Sen på morgonen drog vi ner på stan o shoppade lite på Ur & pen (visst var det så?) Sen drog C & jag till stationen o väntade på oendeln till Gnesta. Väntade & väntade... endå hann vi med en tidigare än tänkt. Det är ju bra! Men då fick vi vänta i Gnesta i spöregn.. & då menar jag faktiskt verkligen Spöregn!! Haha hm.. Sen tog jag Inter City hem igen, mednas Carro fick vänta  på bussen hem till sig.  Stå upp i "dörrgången" HELA vägen hem.. fan va trött jag var när jag kom hem...!

Sen gick jag till mammas jobb o drog hem med henne sen. Jag fick lov o dissa ridningen eftersom det flöööt på ridbanan... Det var rätt sjönt tycker jag. :) haha

Jaja, nu ska jag lägga upp bilderna på Facebook. Ska dra till stallet snart. Träning för bästa Lina vid Stensjö kl 5.

Hörs!

Ett väldigt bra citat från i Onsdags: "Att vara på Pride är som att kolla på Animalplanet i storbild och i 3D!"
(snott det från Simon. Men jag tänkte typ samma sak men visste inte hur jag skulle beskriva riktigt... o kan tänka mig att det var endå värre så på kvällen...) ;) 
HAHA! jaja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0