Lite att tänka på...

Sitter o funderar på lite låtar till våran musikfördjupning...
Vill spela något gladare!! Nu har vi spelat lite halv-seg rock. (Inte riktigt min grej..)
Jag har ju totalfastnat för denna: The Coral – Dreaming Of You
Men tyvär så tror jag inte att någon av dom anndra vill spela den. *suck* Det är inte lätt o hitta låtar...
Så här långt har vi spelat typ Coldplay – The Scientist, The Fray – You Found Me & Incubus – Drive...
Jag vill gärna ha förslag på nått gladare!! ;)

Sen vill ja jag spela med dom på fritiden också.. men orkar inte tjata på dom då alla inte verkar ta det så allvarligt, tyvär.

sen har jag funderat för vi ska väl kasnke i villket fall som helst kalla oss för nått. Förslag på bandnamn till ett tjej-band med typ 5 tjejer?

Som jag ser det så består vi av:
Sofia -Piano, sång (gitarr, fiol)
Lisa -Sång, piano, gitarr (trumpet... ;))
Alice - Piano, sång, gitarr
Ella -Bas
Jossan -Gitarr (tja.. jag spelar ju även tvärflöjt, piano, dragspel, bas, blockflöjt m.m. ;))
Asså, när man kollar spelar vi alla nästan alla instrument.. det är bra! :) Men vi saknar en trummis... :S

Hjälp mig med lite förslag!! :D

Kommentarer
Postat av: Edvin

Last Nite eller Someday av The Strokes, låter jävligt glatt :D

Namnförslag: Brütal Metäl Mäniäc Wömen kanske :P

2010-11-08 @ 17:33:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0