Med tanke på hur det började...

För en liten stund sen fick jag för mig att kolla på lite gammla filmklipp jag hade på min filmkamera. Började med att jag hittade ett klipp på min kära mentor när hon sjunger på slottsdagen(tacka mig, hade inte jag spelat på skolavslutningen hade vi inte fått höra henne!! ;) ) & då spelade Johan & Jesper gitarr. Sen fortsatte jag en liten stund till & hittade ett klipp på Love and Duct Tape när dom kör "Jack" på Majrocken i våras. Då började jag fundera tillbaka på hur det började igentligen...

Det började ju med att vi hade Johan som vikarie i skolan. Jag hatar alla vikarier. haha Så även Johan då. Men jag kunnde lixom inte med honnom riktigt som person heller... Han snackade väl om sitt band några gånger, så till slut så gick jag väl in & lyssnade på deras myspace. Jag tyckte... *skratt* Ja, helt ärligt sa jag direkt till mamma som var i köket att "det här är ju asdåligt!!?" Sen skrattade vi nästan åt det. Hånade det. (hoppas att ingen som läser detta slår ner mig nu..) Men av någon anledning så kollade jag på youtube & hittade ett live-klipp där. Ja.. sen var jag fast. Det var så sjukt bra! Jag fattar inte själv hur någonting som är så "dåligt", kan bli så bra live? Men så är det. Musik i allmänhet & särskilt Lad ska ses live.
Sen gick det väl ett bra tag... jag fortsatte lyssna & kolla på klipp på Lad, tänkte jag skulle få se dom live.
Där under tiden någon gång blev jag bättre vän med johan också.. haha Då hade vi haft honnom så mkt(& hört mkt från madde om honnom *skratt*) så då var han lixom som en riktig lärare.
Sen tillslut(!!) så skulle jag få se dom live!! :D På Majrocken. Det var jag & Jennifer som skulle dit. Vi var där hela eftermiddagen & kollade på massa bra band. (bland anndra Distortion & Panterass)
Sen, asså... Magiskt! Så är det. Love and Duct tape live=magiskt! Sen hade vi i övrigt väldigt trevligt då det var mkt folk från vidåker där & kollade. :)
Efter det saå har jag ju varit & kollat på dom några gånger. Alltid lika trevligt. Jag har lyckats fått mamma att älska dom också. ;) Det är en bra början för att jag ska få åka på dom ganska ofta... (tihi)
Nu är ju även Johan min lärare. en gång i veckan på musiken. Han lär mig spela gitarr.(y) Han är detsutom en av få "vuxna" (tolka som ni vill) som jag faktiskt kan lita på. Han är shysst. haha

Skit samma! Nu är jag fast. Lyssnar i princip inte på något annat.
Sen har jag utan att säga det till någon gett upp dansbands-gropie grejjen... Men det är lite.. svårt endå. *suck*

Sen vet jag inte riktigt med Love and Duct Tape heller.. som det har varit nu har jag ju blivit indragen i Gropie-gänget... men asså? Igentligen, vad tycker dom om det..? Vill min mentor ha med sin elev när hon är ute på kvällarna? Nu säger hon ju att hon vill det, men vad vill hon igentligen? & vad vill dom anndra där då?

Eh, jag vet. Jag ska kanske inte tänka så mkt på vad anndra tänker...


Jag säger bara...:
Love and Duct Tape

..sen avslutar jag detta inlägg!

Eller inte riktigt.. Måste tilllägga att jag jobbar på att få fler av mina kommpisar att bli fans.. ;) Lisa är på g! hon kom här om dan & bah: -Åååh, vad jag älskar Jack Lunar!! *ler*
Sen ska ju sofia med & kolla också.. :) Efter att jag släpade med henne på Mumins konsert så blev ju hon också lite nyfiken! ;)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Klart att man blir nyfiken, Mumin va ju grymt duktig :)

2010-11-02 @ 14:02:39
Postat av: jesper i ladt

"det här är ju asdåligt!!?" - hahaha. (googla på love and duct tape så kom hit på så sätt) sen läste jag faktiskt hela inlägget. kul att läsa, och kul att du är vid så många spelningar :-)

2010-11-07 @ 21:21:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0