Vårdcentralen är ingen trevlig plats för en med läkar & sjukhus-fobi...

Hejsan alla!

Imorse vaknade jag & mådde as illa. Men efter lite frukost & annat så drog jag iaf till skolan.
Svenska först då. Härligt! Prov i läsförståelse. haha men sen kommer vi till dagens händelse!
På idrotten så var jag jävligt taggad!" Härligt & röra på isg lite, var länge sedan känndes det som. Vi började med "spökboll" sedan körde vi "doppboll", där någon gång under doppbollen så blir jag precis innan jag byterav "armbågad" på vänster tumme... Håller på¨& bryta ihop i "avbytarbåset". Men sen slutar vi nästan direkt. Efteråt där så nämner jag för Carro (våran idrottslärare) vad som hade hänt. Det är första gången det händer nått sånt med mig, brukar inte klaga så hon tog det på allvar direkt & sa åt mig att kyla det & om det inte blev bättre komma tilbaka till henne sen. Så jag ducha & fixa mig i ordning. tummen gjorde fortfarande väldigt ont så jag snackade med Carro igen. Sen kylde jag det hela So lektionen... Det gjorde fortfarande ont när jag rörde den i "bakåt-rörelse" så Carro sa att jag skulle ringa min föräldrar & fråga om dom tyckte jag skulle till vårdcentralen. Mamma tyckte såklart jag skulle göra som läraren sa.. :P Så sen åt jag lunch & letade lite efter Carro. Ush, redan där hade jag panik. Jag hatar sjukhus! Men efter att Alice(som följde med sen också, Tack gumman!! :) ) tjatat på mig, & både Madde & Carro kört lite "terapi-snack" med mig så drog jag & Alice iaf iväg till Vårdcentralen.
Där var det(så klart) lunchstängt när vi kom. Så vi satt där utanför i solen & snacka lite innan vi fick komma in. Sen berättade jag lite snabbt vad som hänt, sen väntrum.. Sen fick jag komma till "syster-Carola"(tror hon hette så)  & hon klämde, böjde & kramade mitt stackars finger lite. Ställde lite frågor. Hon kom fram till att det fömodligen inte var någon spricka, utan bara en muskelskada & en stukning. *pust*
Sen avslutades dagen med Matte & Tyska. Ganska nice lektioner båda 2! :) (fast tummen gjorde ont)

Nu ser den ut så här:



Liite blå men inte så farligt ju! :) Hoppas på att den är bra imorgon så jag kan spela gitarr på fördjupningen... Hm.. hoppas & tror. Mer kan jag inte göra... :/

Imorgon är det onsdag då. Det gillas!
Först 1tim Engelska med Madde. Det kan man ju överleva... ;)
Sen musikteori med Per. haha Det överlevar man nog inte..!
Sen lektion igen. Madde då också skulle jag tro.. Tror jag planerade Matte då.
Sen spelning med Johan. Nice. eller vi får se om jag kan spela.. annars får jag spela triangel! :D
Sen föreläsning "Naken på nätet". Blir säkert intressant. :)
(fråga mig inte vrf jag skriver lärarna.. var ett litet internskämt)

Nej, nu ska jag läsa lite bloggar & kolla lite på TV!

Puss o hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0